U sklopu Erasmus+ projekta „Za inovaciju, inkluziju i inspiraciju”, koji promiče suvremene pristupe poučavanju te potiče razmjenu iskustava među europskim učiteljima, učiteljica hrvatskog jezika Lucija Laljak sudjelovala je od 18. do 23. kolovoza 2025. na tečaju „PBL: Make Students’ Learning Real and Effective!” održanom u Valenciji u Španjolskoj.
Tijekom edukacije učiteljica je detaljno istražila koncept učenja temeljenog na projektima (PBL – Project Based Learning). Ovaj suvremeni pristup stavlja učenike u središte nastavnog procesa, potičući ih na istraživanje stvarnih problema, razvoj konkretnih rješenja i izradu proizvoda koji odražavaju stečena znanja i vještine. PBL često uključuje timski rad te doprinosi razvoju kritičkog mišljenja, kreativnosti, suradnje i praktičnih sposobnosti. Završni dio svakog projekta uključuje prezentaciju rezultata u različitim oblicima – od pisanih izvještaja do multimedijalnih prikaza.
Učiteljica je tijekom tečaja predstavila našu Školu, a kroz razmjenu iskustava s kolegama iz Poljske, Litve, Njemačke, Austrije, Slovenije i Italije, imala je priliku upoznati različite obrazovne sustave, uspostaviti nova prijateljstva i stvoriti temelje za buduću međunarodnu suradnju.
Svi sudionici tečaja dobili su zadatak osmisliti vlastiti PBL projekt. Učiteljica Laljak izradila je projekt koji će biti integriran u predmetni kurikul naredne nastavne godine. Projekt je usmjeren na razvoj kritičkog mišljenja o hrvatskom jeziku, a u njegovoj pripremi korišteni su brojni suvremeni digitalni alati poput Ted.ed, FOBIZZ, Classroom Screen, Goosechase, Parchis i drugih.
Završni dan tečaja bio je rezerviran za prezentaciju izrađenih projekata, pri čemu je naglašena vrijednost raznolikosti obrazovnih pristupa i školskih kultura.
Uz stručni program, pružila se prilika za upoznavanje povijesnih i kulturnih znamenitosti Valencije i bogate španjolske kulture.
Mobilnost je sufinanciranog sredstvima Europske unije, a ovo je tek prva od nekoliko planiranih mobilnosti tijekom trajanja projekta.


