Priopćenje za medije: Osnaživanje lokalnih zajednica – škole, učenici/ce i građani/ke zajedno za solidarnost!
Na Međunarodni dan eliminacije rasne diskriminacije koji se obilježava 21. ožujka, oko 1700 učenika i učenica iz 27 osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske počinju slati pisma sugrađankama i sugrađanima kojima opisuju važnost solidarnosti.
Međunarodni dan eliminacije rasne diskriminacije obilježava se u spomen 69 ubijenih i mnoštvo ranjenih prosvjednika koji su se svojim solidarnim djelovanjem borili protiv apartheida u Južnoj Africi. Učenici uključeni u međunarodni projekt p.s. Pokreni solidarnost! tematiziraju u svom radu pojavnost diskriminacije u svojim zajednicama, a i druge važne suvremene teme – nejednakosti, rodnu ravnopravnost, mentalno zdravlje, mir i rasizam. Kroz obradu ovih tema i aktivan doprinos pokretanju dijaloga o njima u svojim lokalnim zajednicama, učenici se pridružuju obilježavanju Tjedna borbe protiv rasizma koji između 14. i 23. ožujka koordinira Centar za mirovne studije.
Solidarnost nije samo riječ – ona znači djelovanje.
Učenici/ce iz Šemovca, Božjakovine, Rijeke, Zaboka, Zagreba, Pakraca, Daruvara, Osijeka, Pleternice, Druškovca, Donje Stubice, Desinića, Lobora, Slavonskog Broda, Poreča, Orehovca, Opatije, Čabra i Delnica šalju svoje poruke solidarnosti u kontekstu aktualnih globalnih izazova. Ako dobijete ovakvo pismo, pridružite im se – odgovorite im i podijelite svoju viziju solidarnosti!
Ove poruke dio su projekta p.s. Pokreni solidarnost!, koji Centar za mirovne studije provodi u suradnji s organizacijama iz šest europskih zemalja (Francuske, Italije, Slovenije, Poljske i Španjolske). Projekt nadopunjuje nastavu građanskog odgoja i obrazovanja te različite školske i izvannastavne aktivnosti, a cilj mu je osnažiti kritičko mišljenje i građansku kompetenciju mladih kroz rad na temama koje sami prepoznaju kao važne.
Ovakav rad posebno je važan u kontekstu novih istraživanja o mladima, koja ukazuju na zabrinjavajuću zatvorenost mladih prema dijalogu s neistomišljenicima. Istraživanje Zaklade Friedrich Ebert u suradnji s Institutom za društvena istraživanja u Zagrebu, pokazuje da sve veći broj mladih izbjegava razgovor s onima koji ne dijele njihove stavove, što otežava stvaranje otvorenog i uključivog društva. Projekt p.s. Pokreni solidarnost! upravo zato stavlja naglasak na razvijanje kritičkog mišljenja, empatije i spremnosti na dijalog, potičući mlade da aktivno propituju nepravde, nauče razgovarati i zauzimaju se za društvo temeljeno na razumijevanju i solidarnosti.
Centar za mirovne studije već dugi niz godina zagovara sustavno uvođenje kvalitetnog građanskog odgoja i obrazovanja u škole u Hrvatskoj, kako bi se svim učenicima i učenicama omogućio razvoj znanja, stavova i vrijednosti potrebnih za aktivno sudjelovanje u društvu – lokalno i globalno.
Projekt p.s. Pokreni solidarnost! ne samo da potiče učenike na razmišljanje i djelovanje, već motivira škole da postanu aktivniji akteri u svojim zajednicama – mjesta razmjene ideja, povezivanja i dijaloga.
Pratite ih i podržite u njihovim aktivnostima!
Više o projektu saznajte na stranici fraternity-card.eu i Instagram profilu fraternity.card.