Učiteljica Informatike Lorena Martinić provela je 2. travnja 2025. zanimljivu i edukativnu radionicu o umjetnoj inteligenciji za učenike uključene u projekt za darovite Frekvencija ideja. Cilj radionice bio je približiti učenicima svijet umjetne inteligencije kroz interaktivne i istraživačke aktivnosti te ih potaknuti na kritičko promišljanje o ulozi umjetne inteligencije u svakodnevnom životu.
Radionica je bila osmišljena u nekoliko jasno strukturiranih koraka koji su učenike vodili od početnih asocijacija do konkretnih primjera primjene umjetne inteligencije:
U uvodnom dijelu radionice učenici su zapisivali svoje prve misli i asocijacije koje povezuju s pojmom ‘AI’ (umjetna inteligencija). Učenici su razmjenjivali mišljenja i promišljali o temi. Nakon toga, učenici su pogledali kratki video koji je na jednostavan i slikovit način objasnio što je umjetna inteligencija, kako funkcionira i gdje je sve prisutna. Učiteljica Martinić zatim je pomoću prezentacije objasnila osnovne pojmove vezane uz umjetnu inteligenciju – što je, kako nastaje, koje su vrste i koje su prednosti i izazovi njezine primjene. Učenici su potom sami razmišljali i zapisivali na koje sve načine već koriste ili se susreću s umjetnom inteligencijom u svakodnevici – kroz mobitele, računala, pametne uređaje, aplikacije i slično. U sljedećem koraku učenici su samostalno istraživali različite izvore na internetu, tražili relevantne informacije o umjetnoj inteligenciji i bilježili najvažnije podatke.
Na temelju prikupljenih informacija svaki je učenik napisao sastavak o temi umjetne inteligencije (aplikacije, primjena). Na kraju radionice učenici su prezentirali svoje radove pred skupinom, što je potaknulo dodatnu raspravu, komentare i razmjenu ideja.
Radionica je prošla u poticajnoj i znatiželjnoj atmosferi, a učenici su pokazali veliki interes za temu i oduševljenje mogućnostima koje pruža umjetna inteligencija. Učiteljica Lorena Martinić istaknula je kako je cilj radionice nije bio samo informirati učenike o novim tehnologijama, već ih i osnažiti da ih koriste odgovorno i promišljeno.


