Datum objave: 25. ožujka 2025.
Kategorija: Naslovnica

p.s. Pokreni solidarnost!

Priopćenje za medije: Osnaživanje lokalnih zajednica – škole, učenici/ce i građani/ke zajedno za solidarnost!

Na Međunarodni dan eliminacije rasne diskriminacije koji se obilježava 21. ožujka, oko 1700 učenika i učenica iz 27 osnovnih i srednjih škola diljem Hrvatske počinju slati pisma sugrađankama i sugrađanima kojima opisuju važnost solidarnosti.

Međunarodni dan eliminacije rasne diskriminacije obilježava se u spomen 69 ubijenih i mnoštvo ranjenih prosvjednika koji su se svojim solidarnim djelovanjem borili protiv apartheida u Južnoj Africi. Učenici uključeni u međunarodni projekt p.s. Pokreni solidarnost! tematiziraju u svom radu pojavnost diskriminacije u svojim zajednicama, a i druge važne suvremene teme – nejednakosti, rodnu ravnopravnost, mentalno zdravlje, mir i rasizam. Kroz obradu ovih tema i aktivan doprinos pokretanju dijaloga o njima u svojim lokalnim zajednicama, učenici se pridružuju obilježavanju Tjedna borbe protiv rasizma koji između 14. i 23. ožujka koordinira Centar za mirovne studije.

Solidarnost nije samo riječ – ona znači djelovanje.
Učenici/ce iz Šemovca, Božjakovine, Rijeke, Zaboka, Zagreba, Pakraca, Daruvara, Osijeka, Pleternice, Druškovca, Donje Stubice, Desinića, Lobora, Slavonskog Broda, Poreča, Orehovca, Opatije, Čabra i Delnica šalju svoje poruke solidarnosti u kontekstu aktualnih globalnih izazova. Ako dobijete ovakvo pismo, pridružite im se – odgovorite im i podijelite svoju viziju solidarnosti!

Ove poruke dio su projekta p.s. Pokreni solidarnost!, koji Centar za mirovne studije provodi u suradnji s organizacijama iz šest europskih zemalja (Francuske, Italije, Slovenije, Poljske i Španjolske). Projekt nadopunjuje nastavu građanskog odgoja i obrazovanja te različite školske i izvannastavne aktivnosti, a cilj mu je osnažiti kritičko mišljenje i građansku kompetenciju mladih kroz rad na temama koje sami prepoznaju kao važne.

Ovakav rad posebno je važan u kontekstu novih istraživanja o mladima, koja ukazuju na zabrinjavajuću zatvorenost mladih prema dijalogu s neistomišljenicima. Istraživanje Zaklade Friedrich Ebert u suradnji s Institutom za društvena istraživanja u Zagrebu, pokazuje da sve veći broj mladih izbjegava razgovor s onima koji ne dijele njihove stavove, što otežava stvaranje otvorenog i uključivog društva. Projekt p.s. Pokreni solidarnost! upravo zato stavlja naglasak na razvijanje kritičkog mišljenja, empatije i spremnosti na dijalog, potičući mlade da aktivno propituju nepravde, nauče razgovarati i zauzimaju se za društvo temeljeno na razumijevanju i solidarnosti.

Centar za mirovne studije već dugi niz godina zagovara sustavno uvođenje kvalitetnog građanskog odgoja i obrazovanja u škole u Hrvatskoj, kako bi se svim učenicima i učenicama omogućio razvoj znanja, stavova i vrijednosti potrebnih za aktivno sudjelovanje u društvu – lokalno i globalno.

Projekt p.s. Pokreni solidarnost! ne samo da potiče učenike na razmišljanje i djelovanje, već motivira škole da postanu aktivniji akteri u svojim zajednicama – mjesta razmjene ideja, povezivanja i dijaloga.

Pratite ih i podržite u njihovim aktivnostima!

Više o projektu saznajte na stranici fraternity-card.eu i Instagram profilu fraternity.card.

Pročitajte još

PROJEKT “UPOZNAJMO FIZIKU”

PROJEKT “UPOZNAJMO FIZIKU”

Projekt “Upoznajmo fiziku” namijenjen je učenicima 4. razreda da svoje znanje iz prirode prošire na način da se aktivno uključe u pokuse iz fizike i sami istraže prirodne pojave. Cilj projekta je kod učenika razvijanje stvaralačkih sposobnosti, interesa i...

Skip to content